14/3/06

PER QUAN EL FUTUR?

Repassant papers, rellegia notes i documents sobre la construcció dels nous accessos i les calçades laterals de la C-32 al seu pas per Mataró. Tot són notes de premsa i informació extreta de diferents webs institucionals, doncs el govern municipal encara no ha informat a cap òrgan oficial.
.
Una vegada més sembla que la història d’aquest país hagi començat el dia que es va constituir l’anomenat tripartit. Però si fem memòria, l’anterior alcalde de la ciutat va preferir que se li pagués una part de la Via Europa abans de que es completès l’enllaç de Mata-Rocafonda amb la C-32, afirmant que la Ronda dels Països Catalans faria de calçada lateral. Segurament no se n’adonava del colapse i sobretot de la manca de seguretat per a les persones que això suposava.
.
L’any 1969 s’inaugurà la primera autopista del país, que va unir Mataró amb Barcelona, però va ser i és de peatge. La prolongació d’aquesta autopista, antiga A-19, va entrar en servei l’estiu de 1994. El govern socialista de l’estat havia promès la seva gratuïtat, però finalment va ser de pagament a canvi dels ajuts per a la construcció de les rondes de Barcelona, important obra que es va realitzar amb motiu dels Jocs Olímpics del 1992.
.
Per les Santes de 1995 el President Pujol inaugura l’autopista C-60, antiga B-40, que uneix Mataró amb Granollers. Essent la Generalitat qui construeix l’única sortida ràpida de Mataró lliure de peatge.
.
Efectivament, han fet falta molts els anys de negociació per aconseguir calçades laterals a ambdós costats de l’autopista i la remodelació dels enllaços, però no han estat estèrils. Els consellers anteriors al Sr. Nadal i els corresponents directors generals van fer el que estava a les seves mans per acostar posicions, però això depèn sempre d’ambdues parts.
.
En tot cas felicitats pels acords, però, com passa moltes vegades amb els projectes socialistes, encara no sabem quan seran realitat, sembla que les obres poden començar al 2007, any d’eleccions, però quan entrarà en servei? Per altra banda, què passa amb la resta del Maresme? Què passa amb el peatge? Què passa amb la sostenibilitat del projecte? Què passarà amb la carretera N-II al pas per les poblacions costaneres? És exactament aquest el projecte que necessitem? Aquest és un problema tant o més important que el de Mataró, el Consell Comarcal i totes les poblacions de la comarca hi estan treballant, però sembla que aquí la Generalitat no està per la labor.