1/4/06

DOS MESOS DE BLOC

Avui escric mentre escolto en Puyal explicant com en Ronaldinho li acaba de marcar el primer gol a Iker Casillas. He preferit seguir el partit per ràdio, tot i que quan he sentit que l’àrbitre pitava un penal contra el Madrid no he pogut evitar anar davant el televisor.
.
Fa dos mesos que vaig començar l’aventura del meu bloc. No m’hagués imaginat mai que arribaria als gairebé cinc-cents articles llegits i estaria al número vuitanta-set de la llista dels cent blocs més actius de “blocat”, el servidor que utilitzo i que vaig escollir perquè era en català.
.
Sis dies després de començar l’aventura em trencava el braç i va ser molt complicat mantenir l’activitat. Sort que en Jordi, el meu fill, introduïa allò que jo escrivia a mà. Això el va animar a fer el seu propi bloc. No tan actiu però amb articles de temàtica variada, reconec que hi toca molt i escriu bé. Feia temps que la Marta, responsable de comunicació del nostre grup municipal, m’animava a fer-ho, però l’article “Blocs i paradoxes” que en Quico Castañer escrivia en el seu bloc per comentar que l’alcalde havia obert el seu i algú estava badant va ajudar a acabar-me de decidir.
.
En el món de la política hi ha personatges que tenen blocs que són una veritable meravella de qualitat i d’informació. A nivell local mereix un reconeixement especial el del bon company, tot i adversari, Ramon Bassas. Hi ha periodistes, que disposen de molta informació de primera mà, que també tenen blocs fabulosos, també a la nostra comarca. Reconec que a mi se’m fa molt difícil mantenir l’activitat, potser perquè encara no puc portar el ritme habitual, però també perquè em pren temps d’altres coses que també m’agrada fer o, simplement, he de fer.
.
Dos mesos després, tot i les visites que figuren als comptadors, encara em pregunto si hi ha algú que s’ho miri. No serà que els que estem en el món de la política ens dediquem a espiar-nos uns als altres i pel mig si fica algun malalt de bloc? Hi ha alguna persona, que no sigui ni polític ni periodista, que llegeixi el que escrivim? En tot cas, el meu compromís és seguir escrivint en aquest racó de l’univers d’internet.