1/6/06

ÒMNIUM vs ESTATUT

Sóc un dels 3.241 socis d’Òmnium Cultural que va respondre a la consulta interna sobre si l’entitat havia de fer una manifestació pública de la seva posició en el referèndum i quin hauria de ser el seu posicionament.

Ho vaig fer motivat pel paper, al meu entendre, partidista que ha estat jugant l’entitat durant tot el procés. Ara em trobo que la resposta majoritària dels socis ha estat un “Sí a l’Estatut”, el que jo vaig votar, però que la direcció decideix no fer campanya pública en aquest sentit, tot i que el 70,76 % ha demanat que es fes, perquè el resultat ha estat molt ajustat (44,61% han dit Sí, un 39,98% han dit No).

No recordo que, quan vaig rebre la documentació per emetre el meu vot, hi hagués cap apartat que fixés un percentatge mínim per fer públic el posicionament.

Sempre he acceptat el joc democràtic i pensava que malgrat no estar d’acord amb algunes de les accions de la direcció, eren les majoritàries a l’entitat. Ara estic convençut que s’han equivocat. La seva obligació era crear debat, convocar conferències, taules rodones, el que fes falta per divulgar tot el que ha passat durant el procés de redacció del text estatutari, però són els ciutadans els que, individualment, han de decidir el seu vot i els partits polítics els que estan legitimitats per fer campanya a favor d’una o altre opció.