3/12/06

LA TERMINAL T5 DE L'AEROPORT DE BARAJAS

Ramon Tremosa, economista, professor del Departament de Teoria Econòmica de la Universitat de Barcelona i col·laborador dels diaris La Vanguardia, El Periódico i Avui, així com també del setmanari El Temps, escrivia al Diari Avui de dijous passat un article titulat "El prat no és base de cap gran companyia aèria, AENA+Iberia+AVE = T4".

És un article molt recomanable per fer-se una idea de com funcionen les inversions de l'Estat. És igual qui governi a Espanya, dreta o esquerra, si no hi ha suficient capacitat d'influència des de Catalunya, no se'n recorden de nosaltres, i si n'hi ha, en prou feines. A tall d'exemple, Tremosa es pregunta per què només a la T4 (Barajas) s'hi han gastat set mil milions d'euros, xifra que duplica el cost dels dos aeroports de París. Una altra dada, és el col·lapse que es produeix a l'Aeroport del Prat a causa de la poca inversió per fer-lo més competitiu, que fa que cap companyia s'interessi en portar vols intercontinentals. Fet que, de retruc, fa desviar fora de Barcelona la possible instal·lació d'oficines d'empreses multinacionals i també d'organismes oficials de caire igualment internacional.

La lectura d'aquest article es molt clarificadora per entendre com les infrastructures i l'economia són essencials per arribar al grau d'autodeterminació que desitgem.