30/4/07

MERESCUT HOMENATGE

Encara que sempre vagi de bon grat als actes que em toca ser-hi en representació del meu grup municipal, n’hi ha que són especials. Aquest és el cas del que ahir va organitzar el Centre Atlètic Laietània i al que vaig assistir amb en Joan Mora. Es tractava d’un homenatge a l’artista Manuel Cuyàs i Duran.

Després de passar per la sala on hi ha instal·lada una magnífica exposició que dóna fe de l’excel·lent i variada obra de Cuyàs, a la sala d’actes de l’entitat, un acte acadèmic va ser el cos central de l’homenatge. El president de l’entitat, Jordi Buscà, el vice-presipent dels Amics de la Ciutat de Mataró, Antoni Bonamusa i Manuel Cuyàs fill, periodista i escriptor, van recordar el Sr. Cuyàs.

De jove ja em cridava l’atenció l’elegància d’aquell home que sempre anava amb corbata de llaç i barret, després el vaig veure com feia caricatures a la Fira de Mataró, en aquells anys en que els partits polítics hi tenien parada. Però, finalment el vaig conèixer. Manuel Cuyàs era militant de Convergència de feia molts i molts anys. Estimava la seva ciutat i el seu país, com va recordar ahir el seu fill. En els darrers anys, a més, tenia la sort de trobar-lo sovint quan ell sortia de casa i jo anava o venia a la feina.

A Mataró ens falten més homes com el Senyor Cuyàs. Va ser un homenatge molt merescut.