6/2/08

COMUNICATS I NOTES DE PREMSA

Com molts dies, abans de tancar l’ordinador he fet un repàs als darrers correus. Hi trobo, entre moltes d’altres coses, un manifest de l’Unió de Botiguers i una nota de premsa de l’Ajuntament de Mataró. Ambdós m’han sorprès.

El primer, que no he trobat penjat al web de l’entitat, diu algunes coses amb les que estic absolutament d’acord, com que el projecte de reforma del Mercat de la plaça de Cuba hauria de ser molt més ambiciós o que la reforma hauria d’estar acabada abans de que el futur centre comercial de “El Corte Inglés” obri les seves portes, però m’ha semblat inoportú quan existeix una associació que agrupa la majoria de comerços de l’entorn d’aquest equipament comercial. Sóc conscient de que aquest breu comentari pot semblar políticament incorrecte, però estic convençut que la meva condició de comerciant i associat em dóna dret a poder-lo fer i que així serà entès. La ciutat necessita entitats potents, que agrupin la majoria de persones d’un mateix sector. La divisió i els posicionaments diferenciats davant l’administració no ajuden al col·lectiu.

La segona, una nota de premsa que anuncia que “El Ple votarà un dictamen que rebutja la revisió dels acords sobre Can Fàbregas i de Caralt”. M’ha sorprès perquè de totes les accions que ha portat a terme el Grup Municipal de CiU a favor de la transparència i les bones maneres de fer, el Servei de Comunicació de l’Ajuntament no n’ha publicitat ni una. Tampoc havia vist mai un enllaç des d’una nota de premsa al text d’un acord que encara no ha estat votat, però no n’hi ha cap al document presentat per l’oposició. Per altra banda, he tingut interès en cercar la nota de premsa que anuncies l’informe del Secretari Municipal donant la raó a CiU pel que fa a la nul·litat de la votació secreta feta al Consell del Patrimoni. NO L’HE TROBAT! Més aviat es va fer una sortida endavant.

Demà hi haurà l’ocasió de parlar-ne al Ple. Serà una nova oportunitat de reconèixer els errors, si més no en les formes, però, tal com han anat les coses, l’esperança d’un canvi d’actitud és molt minsa. D’entrada el govern serà jutge i part i ja ha anunciat que no pensa deixar cap opció per aclarir com s’han fet les coses.