16/4/16

Primera Nit de les Lletres Maresmenques


Ahir vaig tenir l’honor d’assistir a la primera edició de la Nit de les LletresMaresmenques i participar en la cloenda institucional de l’acte.
En la meva intervenció vaig tenir l’ocasió de felicitar als organitzadors, la Delegació de Mataró-Maresme d’Òmnium Cultural, en primer llor per la iniciativa, però també per tan bona organització de l’acte. Una Junta Jove i amb il·lusió va presentar-nos un acte molt ben conduit per en Ferran Camps i l’Estel Batet (res a envejar a les grans gales nacionals) i unes actuacions de molta qualitat, projeccions i un format d’entrevista per anar presentant diferents àmbits de la literatura a casa nostra, com llibreters, escriptors, editors, biblioteques, ...
També, modestament, vaig voler ressaltar la bona salut de la literatura al Maresme, alhora que l’acte havia aconseguit el seu objectiu en presentar autors moltes vegades desconeguts, així com les novetats del darrer any. Va fer-se evident que al Maresme tenim una riquesa i qualitat literària que sovint desconeixem.
El tercer bloc de la meva intervenció va ser per a les biblioteques. Vaig reconèixer que “escombrava cap a casa”, atès que depenen de la Direcció de Cultura, però sempre he pensat que una de les obligacions del regidor és reconèixer i posar en valor la feina dels treballadors públics quan aquests s’ho mereixen. Les biblioteques són els equipaments que reben més visites i tenen més usuaris de tots els equipaments públics, la seva feina a favor del foment de la lectura, la llengua i la cultura és extraordinària, sense oblidar-nos de la labor de cohesió social que realitzen, i això ho poden fer perquè tenen un excel·lent equip humà de professionals.

Finalment no me’n vaig poder estar d’encoratjar als organitzadors a continuar amb la iniciativa i als alcaldes i regidors d’altres poblacions de la comarca presents a l’acte a acollir noves edicions de la Nit de les Lletres Catalanes.